وساطت گمرک برای تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی

مدیرکل دفتر واردات گمرک در نامه‌ای خطاب به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت درخواست کرد که جهت جلوگیری از ایجاد هزینه‌های مضاعف و انباشت بیش از پیش کامیون‌ها گمرک، ‌نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب اقدام لازم به عمل آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران،‌ بعد از گذشت ۲ سال، در حالی چند هزار کامیون وارداتی در گمرک خاک می‌خورد که در سال ۹۹، طبق تصمیم مسئولان، واردات آزاد شد اما روند ترخیص و شماره‌گذاری برای آن تعریف نشد. در این مدت مالکان، ‌رانندگان و واردکنندگان چندین بار با تغییر قوانین و حتی تغییر سازمان متولی و پاس‌کاری سازمان راهداری، ستاد سوخت و وزارت صمت برای ساماندهی روش ترخیص این کامیون‌ها مواجه شدند. در نهایت، کار به جایی رسید که حتی وزارت صمت هم پاسخگوی سرمایه و زمان از دست رفته مالکان، ‌رانندگان و واردکنندگان نیست و از اواخر اردیبهشت ماه از خود سلب مسئولیت کرده است.
کامیون‌های مانده در گمرک که به تدریج مستهلک شده‌اند، گمرک را برآن داشته تا در نامه‌ای به معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت خواسته تا ضمن همکاری مشترک، از متروکه شدن بیشتر کامیون‌ها و ضرر و زیان رانندگان و واردکنندگان جلوگیری کنند.
در بخشی از نامه علی وکیلی،‌ مدیرکل دفتر واردات گمرک خطاب به آقا باقری،‌ سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت آمده است که با عنایت به ادعای ذینفع مبنی بر توقف ویرایش و تمدید ثبت سفارش در آن ستاد که منجر به رسوب و توقف کامیون‌ها در گمرک و بعضا نیز متروکه اعلام شدن آنها را به سازمان اموال تملیکی در پی داشته که این موضوع موجب نارضایتی و افزایش هزینه‌های ترخیص را برای صاحبان کالا (رانندگان) شده است. خواهشمند است دستور فرمایید جهت جلوگیری از ایجاد هزینه‌های مضاعف و انباشت بیش از پیش کامیون‌ها، ‌نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب اقدام لازم به عمل آید. این سازمان نیز جهت برون‌رفت از مشکل مربوطه آمادگی خویش را جهت همکاری اعلام می‌کند.

منبع: رسانه اقتصادی ترابری ایران

لینک منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x