با سیستمی شدن فرآیندهای تخصصی؛ خوانش ۶ میلیارد پلاک‌ خودرو در جاده‌ ها از ابتدای امسال‌ بر ضرورت توجه به راه‌ ها حکایت دارد

با سیستمی شدن تمام فرآیندهای بخش حمل و نقل و راهداری، امروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به یک سازمان بزرگِ داده محور تبدیل شده است.

با سیستمی شدن تمام فرآیندهای بخش حمل و نقل و راهداری، امروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به یک سازمان بزرگِ داده محور تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست مشترک با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نگهداشت ۲۴۰ هزار کیلومتر راه به عنوان یک سرمایه عظیم ملی را یکی از مأموریت های اساسی این سازمان برشمرد.

داریوش امانی خوانش ۶ میلیارد پلاک خودرو در راه های کشور از ابتدای امسال را نشان از حجم عظیم تردد در جاده ها بر شمرد که از ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله نگهداری راه ها حکایت دارد.

وی افزود: به رغم محدودیت های اعتباری، امسال اقدامات بسیار خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است که استفاده از ۱۱ میلیون تن آسفالت در راه ها، بهبود شاخص های نگهداری و اقدامات ایمن سازی در این زمره می باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تسهیل گری و سیاستگزاری بخش حمل و نقل جاده ای را دیگر رسالت مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: تقریباً تمام سرمایه گزاران این حوزه بخش خصوصی هستند که هم جان و هم مال خود را به میدان آورده اند و با وجود تمام دشواری های کاری، شرایط آب و هوایی سخت و گرانی ها به خدمت رسانی به هموطنان خود می پردازد.

وی بیشترین آسیب وارده به صنعت حمل و نقل را در اثر شیوع ویروس کرونا مربوط به حوزه حمل و نقل مسافر برشمرد که منجر به خروج بسیاری از فعالان این حوزه به دلیل دشواری های اقتصادی شده است که ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم جهت تأمین رضایتمندی هموطنان را می طلبد.

در ادامه این نشست محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران به اهمیت راهبردی حوزه حمل و نقل و شبکه راه های کشور و تاثیرگذاری آن در زندگی روزمره مردم اشاره کرد.

وی وقوع ۴۴ مورد از مجموع ۶۴ حادثه و مخاطرات طبیعی دنیا در کشورمان را دلیلی بر بحران خیز بودن ایران برشمرد و افزود: در حوزه راهداری توجه به ابعاد خسارات ناشی از سیلاب اهمیت زیادی دارد، همچنان که ۹ استان کشور در طول سال با وقوع سیل مواجه می شوند.

وی با بالا خواندن حجم آسیب های ناشی از وقوع سیل، تخلیه نخاله ها در کنار پل ها در زمان وقوع سیلاب و نقش آن در پیشگیری از آسیب به این ابنیه راه ها را موثر برشمرد.

نامی با اشاره به کمبود خودروها در حوزه حمل و نقل و تجهیزات مهندسی مورد نیاز در راه ها تاکید کرد: طی سال های اخیر چند هزار دستگاه تجهیزات سنگین از چرخه عمرانی خارج شده و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، هشت هزار دستگاه به چرخه باز می گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تعیین معافیت ها برای شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل مسافر و کاهش هزینه تمام شده قیمت ناوگان را یکی از راهکارهای رفع کمبودها در ناوگان اتوبوس برشمرد.

شایان ذکر است رئیس سازمان مدیریت بحران و هیأت همراه ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه ها با امکانات، قابلیت ها و سامانه های موجود در این مرکز آشنا شدند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x