جریمه رانندگان کامیون متخلف برای حمل بار بدون بارنامه بازدارنده نیست

مبلغ جریمه حمل بار بدون بارنامه که توسط پلیس راهور اعمال می شود ۴۰٫۰۰۰ تومان است.

جریمه حمل بار بدون بارنامه که توسط پلیس راهور اعمال می شود مبلغ ناچیزی است، که به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

نوید خیرمند فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: مبلغ جریمه حمل بار بدون بارنامه که توسط پلیس راهور اعمال می شود ۴۰٫۰۰۰ تومان است، که به هیچ عنوان بازدارنده نیست و اعمال آن نیز مشروط به کشف تخلف است.

این راننده کامیون عنوان کرد: در صورت معرفی متخلفان به ادارات کل استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالا  نیز با اخذ یک تعهد نامه موضوع خاتمه می یابد.

این فعال صنفی در شبکه های اجتماعی افزود: سیستم تخصیص سوخت بر حسب پیمایش هم در این زمینه دقت کافی ندارد که اگر داشت، هیچ راننده ای اگر هم می خواست نمی‌توانست بدون بارنامه تردد کند.

به گفته خیرمند صدور بارنامه پلیس راهی توسط برخی شرکت ها به ویژه شرکت های خارج از حوزه بار از جمله عوامل موثر در تضییع حقوق رانندگان قانون‌ مدار و همچنین رفاه حال رانندگان قانون شکن است.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی و در سایه فقدان سالن یا سامانه های اعلام بار در برخی از شهرها و عدم تکلیف شرکت ها به صدور بارنامه پس از اخذ مجوز سالن های اعلام بار توسط رانندگان؛ شرایط برای راننده، شرکت و صاحبان کالای قانون شکن که پایبند به رعایت اصول اخلاقی، حقوق خود و دیگران نیستند فراهم است تا با توافقات خارج از عرف بار خود را خارج از نظام توزیع عادلانه بار دریافت و بعضا بدون بارنامه و یا با دریافت بارنامه پلیس راهی به مقصد حمل کنند.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا راهکار حل این مشکل را برشمرد و گفت:حذف بارنامه های پلیس راهی، اعمال دقیق نرخ تن کیلومتر بدون هرگونه تبعیض(حذف ضرایب تطبیق و اعمال ضریب یک در سراسر کشور)، استفاده از فن آوری های هوشمند جهت رصد ناوگان و کشف و اعمال قانون، تعیین مجازات های بازدارنده (مثلا تا ۳ برابر عوارض جابجایی قانونی برای آن مسیر) برای ترددهای بدون بارنامه، تغییر سیاست ارزیابی عملکرد بر مبنای تعداد صدور بارنامه در استان ها و جایگزینی رتبه بندی بر اساس کشف تردد بدون بارنامه و بارنامه های صوری از جمله راهکارهای حل این مشکل است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x