یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در خصوص مصوبه جدید مجلس برای بازنشستگان گفت: قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان به این صورت تصویب شد که در سال اول ۴۰ درصد سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم ۳۰ درصد دیگر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود. باید اضافه کرد که بحث بازنشستگی مدتی است در مجلس و در کمیسیون مطرح شده است که این به این معنا نیست که افراد را مجبور به بازنشستگی کنیم یا سن بازنشستگی را افزایش دهیم.وی در ادامه توضیح داد: زمانی که فردی حدود ۳۰ سال در حوزه تخصصی خود کار کرده باشد نیاز به بازنشستگی دارد. اما میانگین سن امید به زندگی در ایران بسیار متفاوت است و باید فرصتی باشد تا مردم بتوانند از زندگی خود استفاده کنند. این در حالی است که در گذشته حداکثر سن بازنشستگی مردان ۶۵ سال بود که در مجلس به ۶۲ سال و برای زنان ۶۰ سال بود که اکنون به ۵۵ سال تبدیل شده است. با این حال، افرادی هستند که می خواهند ۳۰ سال دیگر به کار خود ادامه دهند و این مورد تایید عمومی شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اضافه کرد: افراد پس از ۳۰ سال کار می توانند بازنشسته شوند اما پیش از این بازنشستگی اجباری بود اما با این قانون علاوه بر آن ۳۰ سال سن بازنشستگی آنها نیز افزایش می یابد. به مدت ۲ ماه هر سال
ابراهیمی تصریح کرد: من با قانون همسان سازی مستمری بگیران به این معنا موافق نیستم. چون آن چیزی که ما می خواستیم نبود. البته من طراح آسیمیلاسیون بودم و ۲۰۸ امضا جمع کردیم. به این معنا که می خواستیم حقوق بازنشستگان در سال اول ۹۰ درصد افزایش یابد و منبع اعتبار مشخص شود.
در نظر بگیرید که قانون تنصیف بازنشستگان تصویب شد. در این میان باید دو منبع پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص شود تا فردا شورای نگهبان مخالفت نکند.
ابراهیمی گفت: خواستار افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال اول بودیم که متاسفانه به دلیل مخالفت دولت در لایحه آن را لحاظ نکرد. با این حال پیگیری کردیم و در نهایت به این ترتیب تصویب شد. بر اساس این قانون حقوق این گروه در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم ۳۰ درصد افزایش می یابد.
این نماینده مجلس در خصوص رابطه افزایش حقوق با تورم سالانه گفت: تورم برای همه کارمندان مشکل ایجاد کرده است اما بحث این بود که حقوق بازنشستگان لشکری ​​و صحرایی با حقوق کارمندان برابر باشد. اگرچه به دلیل تورم برای همه مشکل ایجاد کرده است. طبق قانون، افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با افزایش تورم باشد. پایان دادن به این وضعیت ممکن نیست.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x