رانندگان کامیون: اگر رانندگی شغل سختی نیست، پس چیست؟

قرار نگرفتن شغل رانندگی جزو مشاغل سخت دردی است که در دل اکثریت رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای وجود دارد و مدت هاست در دل ها تلنبار شده است.

جمعی از رانندگان کامیون از مسئولان مرتبط درخواست کردند محسوب نشدن شغل رانندگی به عنوان مشاغل سخت مورد  بازبینی مجدد قرار گیرد تا این شغل نیز در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.

حسین صالح پور راننده فعال در بخش حمل و نقل کالا به خبرنگار ما گفت: این درخواست رانندگان جاده ای از مسئولانی است که با یک قلم و رقصاندنش بر دل کاغذ تاثیر بسزایی در سرنوشت رانندگان دارند.

وی افزود: قرار نگرفتن شغل رانندگی جزو مشاغل  سخت دردی  است که در دل اکثریت رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای وجود دارد و مدت هاست در دل ها تلنبار شده است.

وی با به اشاره به مشاغلی همچون کارگران معدن، کارکنان دامداری،  افرادی که  با مواد شیمیایی و مواد خطرناک در شغلشان در ارتباطند که در زمره مشاغل سخت قرار گرفته اند، تاکید کرد: مشاغل سخت، مشاغلی هستند که ساعات کاری آنها زیاد است و به سلامتی جسمی و روحی کارکنان آسیب می زند و موجب از کار افتادگی در سن بالا،    بیخوابی های طولانی  و مواردی از این  دست   می شود.

صالح پور ادامه داد: اما باید در نظر داشت رانندگان حرفه ای که سال های  طولانی از این راه کسب روزی می کنند نیز در معرض آسیب های ذکر شده هستند.

این راننده کامیون گفت: صدمات  جسمی  و روحی  که در این شغل  به رانندگان وارد می  شود از بقیه مشاغل سخت کمتر نیست و چه بسا بیشتر است.

وی این سختی ها را‌برشمرد و افزود: بیخوابی های مکرر مخصوصا در شب ها و سردردهای میگرنی  دائمی، آسیب به  ستون فقرات که سوغات همه رانندگان برای خانواده هایشان است،  دور بودن از خانواده در روزهای  متمادی  که  کمبودهای عاطفی  زیادی  برای خانواده به همراه دارد، خطر تصادفات  و خطر جانی اگر اسمش سختی   نیست، چیست؟

صالح پور عنوان کرد: به همین دلیل ما رانندگان درخواست تجدید نظر مسئولان در این زمینه را داریم تا لااقل  در زمان  بازنشستگی  بعد از یک عمر  کار طاقت  فرسا  برای  درمان  بدن های از کار افتاده مان و تامین  هزینه های  زندگیمان  کاسه چه کنم چه کنم دست نگیریم.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x