رانندگان کامیون پیشنهاد دادند: واریز کمیسیون شرکت های حمل و نقل به یک حساب دولتی

سیستمی راه اندازی شود که کمیسیون شرکت های حمل و نقل بر اساس مبلغ مشخصی که در بارنامه تعیین می شود به حساب دولتی واریز شده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

 

جمعی از رانندگان کامیون با انتقاد از هرج و مرج در میزان کمیسیون شرکت ها و دریافت کمیسیون های غیرمتعارف و غیرقانونی از سوی شرکت های حمل و نقل که به گفته آنان حتی گاهی به ۵۰ درصد کرایه حمل کالا نیز می رسد، پیشنهاد دادند سیستمی راه اندازی شود که کمیسیون شرکت ها بر اساس مبلغ مشخصی که در بارنامه تعیین می شود به حساب دولتی واریز شده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

رانندگان کامیون تاکید کردند برای مثال برای حمل کالا در یک مسیر ۵۰۰ کیلومتری با کرایه  ۴ میلیون تومانی، مبلغ یک میلیون و  ۶۰۰ هزار تومان کمیسیون دریافت می شود که کسر آن از مبلغ کرایه نشان می دهد مبلغ باقی مانده، برای استهلاک کامیون با توجه به وضعیت جاده ها و لاستیک ۳۰ میلیونی، لوازم یدکی گران، بیمه و دیگر هزینه ها کفایت نمی کند و این در حالی است که راننده باید با همین کرایه، هزینه های زندگی و معیشت خانوار خود را نیز تامین کند.

این رانندگان در تماس با خبرنگار ما تاکید کردند که در حال حاضر تعداد شرکت هایی که میزان قانونی کمیسیون را از رانندگان دریافت می کنند بسیار اندک هستند و اغلب آنها مبالغی چند برابر کمیسیون قانونی مطالبه می کنند.

رانندگان کامیون با تاکید بر این که میزان کمیسیون دریافتی شرکت ها با شرایط حمل و نقل کالا و وضعیت رانندگان همخوانی ندارد عنوان کردند: کمبود بار، افزایش قیمت لوازم مصرفی کامیون ها از جمله قیمت لاستیک و روغن و … افزایش هزینه هایی که رانندگان کامیون به بهانه های مختلف به دولت می پردازند شامل بیمه راننده ، عوارض، هزینه دریافت کارت هوشمند و سلامت و …  در کنار کمیسیون های غیرمتعارف شرکت های حمل و نقل، دیگر توانی برای ادامه کار آنان در بخش حمل و نقل جاده ای کالا باقی نگذاشته است.

رانندگان و کامیونداران برای رفع این معضل پیشنهاد دادند سیستمی راه اندازی شود که بر اساس آن رانندگان بتوانند کمیسیون شرکت ها را بر اساس مبلغی که در بارنامه درج می شود به حساب دولتی واریز کرده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x