فعالیت کامیون های ماک آمریکایی ۷۰ ساله در حمل و نقل جاده ای ایران

 کامیون های ماک آمریکایی ۷۰ ساله هنوز در بخش حمل و نقل جاده ای کالای کشور فعال هستند و بارنامه می گیرند.

چند روز پیش یکی از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا پرسشی مبنی بر این که کشنده با داشتن کارت هوشمند بالای ۲۵ سال را چگونه تعویض و محاسبه می شود؟ مطرح کرد.

خبرنگار ما این موضوع را از یک فعال صنفی پیگیری کرد که وی در پاسخ به این پرسش گفت: در کشوری که هنوز ماک های آمریکایی قدیمی مجاز هستند و می توانند فعالیت کنند و بارنامه می گیرند کسی کامیون کشنده اروپایی بالای ۲۵ سال سن را به عنوان کامیون فرسوده محاسبه نمی کند که بخواهد آن را به عنوان کامیون فرسوده به اسقاط بدهد یا تعویض نماید، مگر این که کامیون های بی کیفیت چینی باشد.

وی افزود: در چنین مواردی هم هیچ ارگان یا سازمانی کامیون فرسوده یا سن بالا را تعویض نمی کند مگر اینکه ایشان با یک فردی یا نمایشگاهی که کامیون کارکرده اروپایی وارد کرده باشد معامله کند، یعنی کامیون فرسوده خود را به آنها بدهند و کامیون کارکرده اروپایی بگیرد و مابه‌التفاوت آن را بپردازد.

او تاکید کرد: در این صورت هم که قاعدتا ایشان متضرر خواهند شد، بنابراین بهتر است که ایشان کامیون خود به صورت جداگانه به کس دیگری بفروشند و کامیون مورد نظر خود را خریداری کند اما چون ممکن است تا آن را می فروشد و یکی دیگر می خرد،  کامیون گران شود باید سرعت عمل بیشتری به خرج بدهد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه از تاریخچه کامیون ماک در رسانه ها منتشر شده، کامیون های ماک از دهه ۱۹۳۰ وارد ایران شدند، در ایران برای اولین بار از کامیون های ماک برای انتقال تجهیزات نظامی و دیگر موارد استفاده می کردند.

به نوشته رسانه ها، در دهه ۱۹۳۰ و ۴۰ کامیون های ماک وارد ایران شدند. همچنین شرکت ایران کاوه نیز یکی از شرکت هایی بود که تبدیل به بخش اصلی فروش کامیون های ماک در ایران شد.  کامیون های ماک در ایران نسبت به مدل های خارجی از فضای بیشتری برخوردار بودند، در ابتدا شرکت ایران کاوه کامیون های ماک را به صورت تک کابین تولید نمودند و به بازار عرضه کردند.
بعد ها خریداران کامیون های ماک سعی کردند تا تک کابین بودن این کامیون را به دو کابین تبدیل کنند که به خاطر دو کابین بودن خیلی ها توانسته اند از کابین جدید به عنوان محل استراحت استفاده نمایند.
سپس شرکت شاهین خودرو دیزل نیز برای تولید کامیون ماک به صورت دو کابین وارد عرصه تولیدات ماشین سنگین شد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x