هوشمندسازی فعالیت‌های اجرایی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شگفت‌انگیز و ارزشمند است

هوشمندسازی فعالیت‌های اجرایی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شگفت‌انگیز و ارزشمند است

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شکوه‌فر دبیر کمیسیون حمل و نقل هیأت دولت در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های این سازمان گفت: یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون مسکن و عمران در ماه‌های اخیر، حوزه راه و شریان‌اای کشور بوده است به طوری که بهسازی و ترمیم راه‌های شریانی دغدغه مقامات ارشد کشور است.

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت‌سازی توسط دولت بر اساس مدل‌های تعریف شده در قانون، اهمیت بهره‌گیری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها را به‌رغم کاستی‌های موجود یادآور شد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیلاتی است که برخلاف بسیاری از سازمان‌ها ظرفیت درون‌زایی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کند.
شکوه‌فر اهمیت تقویت و ترمیم مسیرهای جاده‌ای و احصای اطلاعات وضعیت موجود و انعکاس به دولت را یادآور شد و از آمادگی برای همراهی و اتخاذ تصمیمات جدید برای بهبود شرایط این حوزه خبر داد.
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان نیز دو مأموریت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در بخش نگهداری راه و سیاست‌گذاری بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور از طریق جاده انجام‌ می‌شود و این سازمان در اجرای فعالیت‌ها و ارائه خدمات خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم در معیشت و زندگی مردم اثرگذار است.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه راه و راهداری با مردم و تاثی آن در تامین رضایتمندی کاربران‌ جاده‌ای افزود: خوانش بیش از پنج میلیارد پلاک توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌ها و تردد روزانه بیش از دو میلیون در محورهای مواصلاتی کشور از ارتباط مستقیم این بخش با زندگی مردم حکایت دارد و بدون تردید رضایتمندی کاربران جاده‌ای از اهداف این سازمان به شمار می‌آید.
امانی با اشاره به اهمیت نگهداری بموقع راه‌ها گفت: در صورتی‌که برای لکه‌گیری و آسفالت راه‌ها به موقع تصمیم‌گیری نشود، ترمیم راه‌ها متحمل سه برابر بیشتر هزینه می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به کمبود اعتبارات گفت: در شش‌ماهه نخست امسال معادل کل سال قبل روکش آسفالت در راه‌های بین‌شهری اجرا شده است اما اجرای ماموریت‌های سازمان در بخش راهداری نیاز به تامین اعتبار لازم دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری بیش از ۹۹ درصد بخش حمل و نقل جاده‌ای توسط بخش خصوصی انجام شده است، اهمیت سیاستگذاری صحیح و اقدامات موثر و مشوق‌های لازم در حوزه حمل و نقل جاده‌ای با توجه به هزینه‌های بالای این بهش را مورد تاکید قرار داد.

امانی با اشاره به ماموریت‌های گسترده و متنوع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تعامل با دستگاه‌های مختلف، اجرای مناسب و بموقع این ماموریت‌ها و ارائه شایسته خدمات را ضمن برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه در این سازمان، در گرو همراهی و ارائه مساعدت لازم از سوی مراجع ذیربط ذکر کرد.
گفتنی است در حاشیه این نشست حاضران از مرکز مدیریت راه‌ها بازدید کردند و از نزدیک در جریان عملکرد و روند اجرای سامانه‌های هوشمند این مرکز قرار گرفتند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتوماسیون
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x